هفت مهارت هاي بسيار مهم اجتماعي براي كودكان

مطالبي در مورد روانشناسي و كسب آرامش روان

هفت مهارت هاي بسيار مهم اجتماعي براي كودكان

۱۳ بازديد

مهارت هاي اجتماعي خوب اجازه مي دهد تا بچه ها از روابط همكارانه بهتر بهره مند شوند. اما مزاياي مهارت هاي اجتماعي قوي به مراتب فراتر از پذيرش اجتماعي است. كودكان با مهارت هاي اجتماعي بهتر مي توانند فوائد فوري را به دست آورند. به عنوان مثال، يك مطالعه 2019 نشان داد كه مهارت هاي اجتماعي خوب مي تواند باعث كاهش استرس در كودكان كه در تنظيمات روزانه هستند .فوايددور از مكان هاي خانوادگي بر كودكان تأثير مي گذارد و مهارت هاي اجتماعي براي ارتباط برقرار كردن با ديگران به عنوان تركيباتي كه بر آن تأثير مي گذارد ندارند.

محققان دريافتند كه كودكان بعد از آموختن مهارت هاي اجتماعي جديد، كاهش كورتيزول را تجربه كردند. علاوه بر اين، بچه هايي كه مي توانند به خوبي با همسالان خود همكاري كنند، به احتمال زياد دوستان راحت تر مي شوند. بر اساس يك مطالعه 2015 كه در دانشنامه بين المللي علوم اجتماعي و رفتاري منتشر شده ، دوستي هاي دوران كودكي براي سلامت روان كودكان مفيد است.دوستي همچنين فرصت هاي كودكان را براي تمرين مهارت هاي اجتماعي پيشرفته تر، مانند حل مسئله و حل منازعات، فراهم مي كند.


مهارت هاي اجتماعي خوب نيز مي تواند به كودكان كمك كند تا آينده اي روشن تر داشته باشند. بر اساس يك مطالعه 2015 كه در مجله آمريكايي بهداشت عمومي منتشر شده است ، مهارت هاي اجتماعي و عاطفي كودك در مهد كودك ممكن است بزرگترين پيش بيني كننده موفقيت در بزرگسالي باشد.محققان دانشگاه پنسيلوانيا و دانشگاه دوك دريافتند كه كودكان كه در تقسيم، گوش دادن، همكاري و پيروي از قوانين در سن پنج سالگي بهتر بودند، بيشتر به كالج رفتند. آنها بيشتر به احتمال زياد به سن 25 سالگي به طور كامل كار خواهند كرد.كودكان داراي مهارت هاي اجتماعي و عاطفي فاقد مهارت هاي سوء مصرف مواد، مسائل مربوط به رابطه و مشكالت قانوني بودند. آنها نيز بيشتر به كمك هاي عمومي بستگي دارند.

خوشبختانه، مهارت هاي اجتماعي را مي توان آموزش داد. هرگز به زودي شروع به نشان دادن بچه ها به نحوه همراه با ديگران نخواهيد كرد. و هيچ وقت دير نيست كه مهارت هاي خود را نيز تيز كنيد. يادگيري مهم ترين مهارت هاي اجتماعي براي بچه ها براي يادگيري و نحوه كمك به آنها را ياد مي دهد.1. به اشتراك گذاريتمايل به اشتراك كردن يك ميان وعده يا به اشتراك گذاشتن يك اسباب بازي مي تواند راهي طولاني براي كمك به بچه ها ايجاد و نگه داشتن دوستان باشد. بر اساس يك مطالعه سال 2010 منتشر شده در علوم روانشناختي، كودكان جوان به سن دو سال ممكن است مايل باشند با ديگران به اشتراك بگذارند اما معمولا زماني كه منابع آنها فراوان است.

با اين حال، كودكان ميان سنين سه تا شش ساله اغلب خودخواه هستند، زماني كه به اشتراك گذاري منابع به هزينه خودشان كمك مي كند. به عنوان مثال، يك كودك با تنها يك كوكي ممكن است تمايلي به اشتراك گذاري نيمي از دوستان با شما نداشته باشد، به اين معني كه او كمتر لذت بردن از آن را دارد. از سوي ديگر، او ممكن است به راحتي يك اسباب بازي را به اشتراك بگذارد كه ديگر علاقه مند به بازي كردن نيست.در سن هفت يا هشتاد و بيشتر، بيشتر كودكان نسبت به عدالت بيشتر علاقمند هستند و بيشتر مايل به اشتراك هستند. علاوه بر اين، تحقيق نشان مي دهد كه به اشتراك گذاري و سلامت مثبت مرتبط است.به طور كلي، مطالعات كودكان نشان مي دهد كه در مورد خودشان احساس خوبي دارند، بيشتر به اشتراك مي گذارند. به اشتراك گذاري نيز باعث مي شود آنها در مورد خود احساس خوبي داشته باشند.

بنابراين آموزش آنها براي به اشتراك گذاشتن ممكن است كليد افزايش اعتماد به نفس آنها باشد.در حالي كه شما ممكن است بخواهيد فرزندتان را مجبور به اشتراكگذاري اسباب بازيهاي خاص يا فرزندان خاص نكنيد، مي توانيد آن را عادت دهيد هنگامي كه آن را مشاهده كنيد، به اشتراك بگذاريد. ستايش فرزندتان را براي به اشتراك گذاشتن و نشانه گذاري كنيد كه چگونه ديگران را احساس مي كند. چيزي شبيه به آن بگوييد: "شما تصميم گرفتيد ميان وعده خود را با خواهر خود به اشتراك بگذاريد. من شرط مي بندم كه او در مورد آن خوشحال است. اين كار خوبي است. "2. همكاريهمكاري به معناي همكاري با يكديگر براي دستيابي به يك هدف مشترك است. كودكاني كه همكاري مي كنند با درخواست هاي ديگران سازگار هستند.

آنها همچنين مشاركت مي كنند، شركت مي كنند و كمك مي كنند.مهارت هاي همكاري خوب براي موفقيت در يك جامعه ضروري است. فرزند شما بايد با همكلاسي هاي خود در زمين بازي و همچنين در كلاس درس همكاري كند. همكاري به عنوان يك بزرگسال نيز مهم است. اكثر محيط هاي كار بر توانايي كاركنان به عنوان يك تيم كار مي كنند. همكاري در روابط عاشقانه نيز مهم است.با حدود سه سال و نيم، بچه هاي كوچك مي توانند با همسالان خود در يك هدف مشترك كار كنند. براي كودكان، همكاري ممكن است از ساختن يك برج اسباب بازي با هم براي بازي كردن بازي كه نياز به شركت در همه را دارد، باشد.بعضي ممكن است موقعيت رهبري را بگيرند در حالي كه ديگران پس از سفارشات راحت تر احساس خواهند كرد. در هر صورت، همكاري فرصتي عالي براي بچه ها براي يادگيري بيشتر در مورد خود است.در مورد اهميت كار گروهي و چگونگي انجام كارها بهتر است زماني كه همه در جاي خود قرار مي گيرند. فرصت هايي را براي كل خانواده براي همكاري ايجاد كنيد. اين كه آيا هر وقت يك وعده غذايي را به شما اختصاص مي دهيد يا كار خاصي را اختصاص مي دهيد، به اهميت همكاري اغلب تأكيد ميكنيد.3. گوش دادنگوش دادن فقط در مورد آرامش نيست - يعني واقعا جذب چيز ديگري مي شود. گوش دادن جزء حياتي ارتباطات سالم است.پس از همه، بسياري از يادگيري در مدرسه بستگي به توانايي كودك براي گوش دادن به آنچه معلم مي گويد.

جذب مواد، يادداشت برداري و تفكر در مورد آنچه كه گفته مي شود، حتي مهمتر از آن است كه فرزند شما به لحاظ تحصيلي پيشرفت كند.ضروري است كه كودك شما رشد كند تا بدانند چگونه به رئيس، يك شريك عاشقانه و دوستان گوش دهند. ممكن است مهارت هاي حتي دشوارتر در عصر دستگاه هاي ديجيتال باشد، زيرا بسياري از مردم هنگام صحبت كردن درگير در گوشي هاي هوشمند خود، تماشا مي كنند.چگونه تمرين كنيمهنگام خواندن يك كتاب به كودك خود، به صورت دوره اي متوقف مي شود و از او بخواهيد كه درباره آنچه در حال خواندن است به شما بگويد. مكث كنيد و بگو: "به من بگوييد آنچه را كه در مورد داستان تا به امروز به ياد مي آوريد." به او كمك كنيد تا شكافهايي كه از دست داده ايد را پر كنيد و تشويق كنيد كه همچنان به گوش دادن ادامه دهيد. علاوه بر اين، اجازه ندهيد كه ديگران هنگام صحبت كردن ديگران را متوقف كنند.4. دستورالعملكودكان مبتلا به پيروي از دستورات احتمالا عواقب مختلفي را تجربه مي كنند.

از داشتن مجوزهاي تكاليف خود براي رفع سوء رفتار، دستورالعمل هاي زير نمي توانند يك مشكل بزرگ باشند.اين كه آيا شما به فرزند خود براي تميز كردن اتاق خود بگوييد يا به او بگوييد كه چگونه مهارت هاي فوتبال خود را بهبود ببخشد، مهم است كه بچه ها بتوانند جهت و دستورالعمل ها را دنبال كنند.پيش از اين كه بتوانيد فرزندتان را در مسيرهاي زير به خوبي بدست آوريد، لازم است كه در جهت هدايت شدن به شما آگاه شويد.به عنوان مثال، يك كودك جوان را بيش از يك جهت را در يك زمان نگذاريد. به جاي گفتن "كفش هاي خود را برداريد، كتاب هاي خود را بگذاريد و دست ها را بشويد" صبر كنيد تا كفش هاي خود را قبل از دادن دستور بعدي برداشت كنيد.اشتباه ديگري كه بايد اجتناب كنيد اين است كه دستورالعملها را به عنوان يك سوال تعريف كنيد. پرسيد، "آيا شما لطفا اسباب بازي خود را در حال حاضر انتخاب كنيد؟" نشان مي دهد كه او گزينه اي براي گفتن ندارد. هنگامي كه به مسير فرزندتان داده ايد، از او بخواهيد تا آنچه را كه گفت، بازتاب كند.

بپرسيد «اكنون چه كاري بايد انجام دهيد؟» و صبر كن تا توضيح دهد كه چه خبر است.اين براي بچه هاي جوان عادي شده است كه حواس پرت شود، به طور مبهم رفتار كنند يا آنچه را كه قرار است انجام دهند را فراموش كنند. هر اشتباهي را به عنوان يك فرصت براي كمك به او مهارت هاي خود را تيز كنيد.فرزندتان را به خاطر دستورالعمل هاي زير بخاطر دستورالعمل هاي زير دعوت كنيد: "متشكرم كه براي اولين بار به شما گفتم كه تلويزيون را خاموش كرده ام." اگر فرزند شما براي پيروي از دستورات تلاش كند، به او فرصت دهيد تا دستورات ساده را تمرين كنيد. چيزهايي مثل "لطفا اين كتاب را براي من بفرستيد" را بگوييد و پس از آن دستورالعمل هاي زير را دريافت كنيد.5. احترام به فضاي شخصيبعضي از بچه ها سخنگويان نزديك هستند.

ديگران بدون هيچ گونه ايده اي كه فرد ديگر احساس ناراحتي مي كند، به دامان آشنايان خيره مي شود. مهم است كه بچه ها را به چگونگي احترام به فضاي شخصي افراد احتياج داشته باشيد.قوانين خانگي ايجاد كنيد كه بچه ها را تشويق به احترام به شخصيت افراد ديگر كنند. "دست كشيدن در درهاي بسته" و "نگه داشتن دستان خود را به خودتان"، فقط چند مثال است. اگر فرزند شما از دست افراد دست به دست مي دهد يا هنگامي كه بي تاب است، عواقب ايجاد مي كند. اگر فرزند شما در هنگام رسيدن به آشنايان صعود مي كند يا زماني كه صحبت مي كند خيلي نزديك به مردم است، از آن به عنوان لحظه اي قابل آموزش استفاده كنيد. او را كنار بگذاريد و برخي از مربيگري را انجام دهيد تا به او در مورد مسائل شخصي شخصي بيشتر بياموزيد.وقتي فرزندتان صحبت مي كند، كودك خود را در معرض دوري از مردم قرار دهيد. هنگامي كه او در خط ايستاده است، در مورد چگونگي نزديك شدن به شخص مقابل او صحبت كنيد و درباره دست نگه داشتن خودتان صحبت كنيد. شما ممكن است سناريوهاي مختلف بازي را براي كمك به او براي توصيف فضاي شخصي مناسب تمرين كنيد.6. ايجاد تماس با چشمتماس چشم خوب بخش مهمي از ارتباطات است. بعضي از بچه ها به دنبال فردي هستند كه با آنها صحبت مي كنند.

آيا فرزند شما خجالتي است و او ترجيح مي دهد كه در طبقه خيره شود يا به سادگي نمي بيند وقتي كه در فعاليت ديگري غوطه ور است، بر اهميت تماس چشم خوب تاكيد مي كند.اگر كودك شما با تماس با چشم مبارزه كند، يادآوري هاي سريع را ارائه دهيد. بپرسيد: «هنگامي كه كسي با شما صحبت مي كند، چشمان شما كجاست؟» وقتي فرزندتان به ياد شما مي آيد كه وقتي صحبت مي كند، به ستايش نگاه كنيد، ستايش كنيد.شما حتي ممكن است او را نشان دهد كه چگونه احساس مي كند مكالمه اي را با كسي كه با مخاطب تماس نداشته است، نگه ندارد. به او بگوييد كه يك داستان را به شما بگويد، در حالي كه شما در زمين خيره مي شويد، چشمان خود را ببنديد يا در همه جا به جز در مورد او نگاه كنيد. سپس، او را دعوت كنيد تا داستان ديگري بنويسيد و هنگام صحبت كردن، مخاطب مناسب را بيابيد. پس از آن، بحث كنيد كه چگونه در هر سناريوي براي او احساس كرديد.

7. با استفاده از رفتارهاگفت، لطفا و تشكر از شما و با استفاده از آداب و رسوم ميز خوب مي تواند يك راه طولاني به سوي كمك به كودك شما به دست آوردن توجه به دلايل حق است. معلمان، والدين ديگر و ساير بچه ها يك كودك خوب را احيا مي كنند.البته، روش هاي تدريس گاهي اوقات مي تواند به عنوان يك نزاع و جديت احساس شود. از گريختن با صداي بلند در كنار ميز بي رحمانه، همه بچه ها اجازه مي دهند رفتارهاي خود گاهي اوقات از پنجره خارج شوند.اين مهم است كه، با اين حال، براي بچه ها بدانند كه چگونه به مودبانه و محترمانه به خصوص زماني كه آنها در خانه هاي افراد ديگر و يا در مدرسه است.چگونه تمرين كنيميك مدل خوب با شيوه هاي خود باشيد. اين بدان معناست كه به طور منظم به فرزندتان بگوييد «نه، متشكرم» و «بله لطفا».

در صورت برقراري ارتباط با ديگران، از رفتارهايتان استفاده كنيد. وقتي كودك شما از استفاده از شيوه هاي او استفاده مي كند، يادآوري هاي خود را ارائه مي دهد و وقتي او را مودب مي بينيد، او را ستايش مي كند.مهارت هاي اجتماعي چيزي نيست كه فرزند شما دارد يا ندارد. اين مجموعه اي از مهارت هايي است كه بايد به طور مداوم در حال پيشرفت باشد زيرا او بزرگتر مي شود. براي لحظات آموزشي كه در آن شما مي توانيد به او كمك كنيد بهتر عمل كنيد. بعضي از مهارت هاي اجتماعي بسيار پيچيده هستند - مثل درك اين مهم است كه وقتي دوست دچار آزار و اذيت مي شود، يا درك ماندن در سكوت زماني كه با تماس با داور موافق نيستيد، بسيار مهم است.

اول ابتدا با مهارت هاي اساسي اجتماعي شروع كنيد و مهارت هاي فرزندتان را در طول زمان تقويت كنيد.اگر فرزندتان به نظر مي رسد با مهارت هاي اجتماعي بيشتر از ساير بچه ها مبارزه كند، با پزشك متخصص اطفال صحبت كنيد. در حالي كه ممكن است فقط يك تقويت اضافي اضافي و بلوغ براي او به دست بياورد، كمبود مهارت هاي اجتماعي نيز مي تواند نشانه اي از مشكلات ديگر باشد.براي مثال، كودكان با مشكلات بهداشت رواني، مانند ADHD يا اوتيسم، ممكن است پشت سر گذاشته شوند. يك پزشك مي تواند فرزند شما را ارزيابي كند و تعيين كند كه آيا ممكن است نياز به درمان براي كمك به فرزند شما در كسب مهارت در بخش مهارت هاي اجتماعي باشد.

منبع: verywellfamily

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.