احساس آرامش و راه هاي آرامش درون

مطالبي در مورد روانشناسي و كسب آرامش روان

احساس آرامش و راه هاي آرامش درون

۱۵ بازديد

احساس آرامش بنحوي است كه هر فردي نيازمند وجود آن در درون و اطراف خود است. احساس آرامش در واقع يك دستاورد است كه براي نيل به آن بايد راهي بدون آسيب و پرتلاش را طي كنيم.

بدست آوردن ثروت براي آرامش

ممكن است برخي به اشتباه تصور كنند تلاش براي رسيدن به اهدافي مانند پول و موقعيت مكاني، خريد خانه و وسايل آن راهي به سمت رسيدن به آرامش است اما زمان هايي ميرسد كه افرادي با داشتن تمام اين امكانات، احساس آرامش را تجربه نميكنند. بنابراين پيش از آنكه بخواهيم از آرامش صحبت كنيم بايد بدانيم به چه ميزان براي رسيدن به آن در راه صحيح قرار گرفته ايم.

رسيدن به احساس آرامش

آنچه ميتواند ما را در راه صحيح دستيابي به آرامش روحي قرار دهد، نياز به آن است و پس از آن آرامشي است كه بايد در درون خود داشته باشيم. اگر فردي باشيم كه در درون خود اين احساس را نميتوانيم تجربه كنيم، چگونه ميشود انتظار داشت در اطراف و يا اطرافيانمان بتوانيم آرامش را تجربه كنيم.

اگر فردي در درون خود، با خود تخريبي و رواني دور از عزت نفس و تعارض باشد، آرامش ندارد. تعارض، اضطراب ميآورد و اضطراب در هر شرايطي آرامش را از بين ميبرد. آرامش از رضايت خاطر، دور بودن از آسيب و تعارض و قدم در راه بهبود است.

راههاي آرامش درون

آرامش زماني به دست مي آيد كه فرد بتواند در فرصت بين دو چالش، آرامش را احساس كند. اين تعريف در معناي رشد است اما زماني با فرد متعارضي كه در خود تمام احساساتش را سركوب كرده و نتوانسته بهترين خود را در هر قالبي به دور از مهر طلبي، برتري طلبي و عزلت طلبي تجربه كند، دچار اضطرابي ميشود كه آرامش دروني و ميل به محبت به خود (عزت نفس) را از دست ميدهد.

خود تخريبي

خود تخريبي رفتاري است كه فرد در مواجه با روزمره خود انجام ميدهد. پرخوري، پرخاشگري، اعتياد به الكل و مواد مخدر راهكارهايي است كه به صورت مسكن وار فرد به آنها پناه ميبرد اما در ماهيت كلي ماجرا به تخريب خود و احساس نالايقي خود در خوشبختي و آرامش انجام ميدهد. به همين دليل فردي پرخاشگر، عصبي يا معناد به الكل و مخدر را ميبينيم كه در فرصت هاي بين هوشياري و ناآگاهي لحظه ايي در گيجي، احساس ميكند آرامش را به دست آورده است.

نقش ما در زندگي خود و هدفمان در بدست آوردن آرامش

چه زماني ميتوانيم با خود مهربان تر از اين باشيم و احساسات خودمان را تجربه كنيم. دستيابي به جواب اين سوال ها، راه هايي را براي ما باز ميكند كه بدانيم چه كسي هستيم و از دنياي اطرافمان چه ميخواهيم.

چه زماني آرامش پيدا نمي شود؟

وقتي مدام در ندانستن و ندانم كاري باشيم، آرامش پيدا نميشود و به دنبال جبران خسارت، راهكارهاي بدتري را امتحان ميكنيم. بنابراين توصيه مهم براي كساني كه به دنبال آرامش هستند، شناخت خود و آنچه كه ميخواهند و تصورشان از آرامش است، پس از آن بررسي شرايط و راهكارهايشان براي دستيابي به آرامش است.
در كنار همه اين موارد، كمك يك مشاور روانشناس و هم قدم شدن با او تجربه ايي است كه ميتواند نيل به آرامش را برايمان آسان تر و قابل لمس تر كند.

*منبع: مركز مشاوره مكث

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.